Met Bol.com Stijl Magazine zet de naamgevende webwinkel een nieuwe stap in zijn contentstrategie. Zo ontstaat ‘een online winkelomgeving waarin oriëntatie, inspiratie en aankoop optimaal samengaan’. In het virtuele blad is vooral aandacht voor beautyproducten, sieraden en accessoires.
Bol.com, dat in het vorige decennium pionierde met het prijswinnende e-magazine Bomvol, zegt zijn ruim zes miljoen klanten in Nederland en België te willen helpen bij het maken van de juiste aanschafbeslissingen.
Doorklikken
Bij de artikelen in het nieuwe magazine vinden klanten een overzicht van relevante producten met reviews. Ze kunnen direct doorklikken naar de juiste productpagina binnen de ‘speciaalzaken’ Mooi & Gezond en Sieraden & Accessoires, waar ze vervolgens nog meer informatie vinden. Alle producten zijn vanuit het magazine ook direct toe te voegen aan de winkelwagen of verlanglijst.
Xelly Cabau van Kasbergen
Voor de samenstelling werkt Bol.com samen met beautyexpert Xelly Cabau van Kasbergen en meerdere freelancers. Het magazine heeft verschillende terugkerende rubrieken. Uit het persbericht: ‘Zo worden er dagelijks beautyinspiratie, scoops, trends en de beste beautydeals gedeeld en neemt Xelly je mee in haar beautywereld. Ook zullen er interviews met bekendheden voorbijkomen. Bol.com betrekt ook haar leveranciers van beautyproducten, sieraden en accessoires bij de ontwikkeling van content.’
Dat is iets wat wij al jaren doen, alleen dan zonder (betaalde) imput van merken.
Elke week is er wel een bericht over bol.com. Betalen we twinkle ervoor?
@Hendrik La: Bol.com is een van de grootste online spelers van Nederland die in de afgelopen periode veel grote updates heeft doorgevoerd. Aangezien ook veel retailers bij Bol.com zijn aangesloten, melden wij dit nieuws. We hebben geen aandelen ;)