De nieuwe online groothandel Compliment.nl denkt de gevestigde orde in de branche flink op te schudden door middel van snelle service, transparante prijzen en een breed assortiment.
‘Wij zien dat het bestellen bij een groothandel vaak onnodig moeilijk wordt gemaakt. Bij ons staan de prijzen niet achter een inlog en hoeven klanten geen KvK-nummers in te vullen. Wij willen optimaal klantgericht zijn’, verklaart e-commerce manager Jan Lammert Sijtsema de oprichting van de nieuwe webshop. Compliment.nl richt zich met een assortiment van producten op het gebied van food, drank, koffie/thee, kantoor- en schoonmaakartikelen en disposables op zowel de zakelijke als de particuliere grootverbruiker. ‘De scheidslijn tussen particulier en zakelijk is niet altijd meer even groot’, aldus Sijtsema.
Het bedrijf maakt gebruik van kennis en ervaring van moederbedrijf Foox, maar vormt een eigen BV en bedient een andere doelgroep, de kleinzakelijke markt. Voor distributie wordt GLS ingezet.
De pure player kiest er bewust voor om de website qua techniek voorlopig low profile te houden. ‘We willen de komende tijd vooral luisteren naar onze klanten. Wat willen zij en hoe kunnen wij daarbij helpen? Dit doen we aan de hand van uitgebreide online en telefonische enquêtes. De combinatie van scherpe prijzen, uitgebreid productassortiment en zo klantgericht werken is uniek’, claimt de e-commerce manager.
De webshop is live sinds februari en er zijn plannen om de communicatie over de logistiek te verbeteren en om herhaalbestellingen eenvoudiger te maken. Grootste uitdaging is klanten een wow-gevoel te geven, besluit Sijtsema.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Compliment.nl: groothandel ook voor particulier
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.