Compliment.nl voegt zich als nieuwe speler op de markt van online groothandels. De nieuwe dochteronderneming van FOOX richt zich zowel op de particuliere als op de zakenmarkt en wil zich onderscheiden door een laag en transparant prijsbeleid.
Deze week start Compliment.nl met de verkoop van ruim 6.000 artikelen in de categorieën food, koffie en thee, schoonmaakartikelen en kantoorartikelen. 'We bedienen de kleinzakelijke markt', vat e-commerce manager Jan Lammert Sijtsema samen. 'De scheidslijn tussen particulier en zakelijk is niet altijd meer even groot.'
Transparantie in prijzen
'Wat ons uniek maakt, zijn de transparante prijzen,' zegt Sijtsema tegen Twinkle. 'Er zijn veel spelers op de markt van online groothandels, zoals Sligro, Viking en Makro, maar bij hen zijn de prijzen minder transparant en klanten moeten een KvK-nummer opgeven. Bij ons hoeft dat niet.'
Pure player
Moedermaatschappij FOOX, leverancier van tabak- en gemakswinkels, benzinestations, horeca en bedrijvenmarkt, draait een miljard euro omzet per jaar in het b2b-segment. Ondanks de zeven vestigingen van FOOX blijft Compliment.nl vooralsnog een pure player. 'We houden in grote lijnen de huidige categorieën aan, wellicht breiden we nog uit op het gebied van verswaren,' aldus Sijtsema.
Nieuwe online groothandel zet in op lage prijzen
2017-04-04T15:01:00
2017-05-28
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuwe online groothandel zet in op lage prijzen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.