Twinkle | Digital Commerce

‘Bol.com wederom sterkste retailmerk’

2017-05-28
1741979
  • [nieuws]
  • 1:02

Bol.com is volgens onderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy voor de derde keer achtereen het sterkste retailmerk van Nederland. Zusteronderneming Albert Heijn is runner-up, Kruidvat neemt de derde plek in de lijst in.

Voor het Retail Merkenonderzoek 2017 zijn de honderd ‘belangrijkste retailers op basis van omzet’ geselecteerd. Elk merk wordt onderzocht op de drie hoofdfactoren merkkracht, merkpersoonlijkheid en merkprestatie en veertig subfactoren.

Volgorde verschoven
De hoogste vier plekken in het onderzoek worden wederom ingevuld door Kruidvat, Albert Heijn, Bol.com en Hema. De volgorde van de merken is alleen ietwat verschoven ten opzichte van vorig jaar. Zo heeft Albert Heijn zijn tweede plek van twee jaar geleden terug ten koste van Kruidvat en is Hema van de derde naar de vierde positie gedaald.

Zelfde top-10
Verder zijn er ook geen nieuwe partijen in de top-10 op te merken. Coolblue is opnieuw de snelste stijger, van de 48ste plek vorig jaar naar 26ste plaats in de huidige lijst.

1. (1) Bol.com
2. (4) Albert Heijn
3. (2) Kruidvat
4. (3) HEMA
5. (6) IKEA
6. (5) Action
7. (7) Lidl
8. (8) Blokker
9. (10) Jumbo
10. (9) Gamma