Twinkle | Digital Commerce

Zes keer de leukste thuis in e-commerce

2017-05-28
27011519
  • [nieuws]
  • 2:21

De periode vóór grappen- en grollendag 1 april zijn webwinkeliers ook even de leukste thuis. Dit jaar stond er weer veel moois op het menu: van ’s nachts bezorgen tot vakantiehuisjes per minuut afrekenen op mobiel. Grinnik je mee?

Nachtdienst met DeOnlineDrogist.nl
DeOnlineDrogist.nl helpt bestellers met het schaamrood op de kaken een handje door hun orders tussen drie en vijf uur ’s nachts te bezorgen. Dan hoeven zij de bestelling niet meer ‘enkele dorpen verderop’ te laten leveren, zoals nu het geval is. Partner PostNL denkt ook dat ’s nachts afleveren bij de buren prima zou werken voor minder angstige shoppers: ‘Er is een groep Nederlanders die zegt weinig slaap nodig te hebben en het geen probleem vindt om een pakket aan te nemen.’

Bezorgers Hoogvliet liever lui dan moe
‘Een technisch hoogstandje’, pocht Hoogvliet over zijn zelfrijdende winkelwagen in de Haagse wijk Ypenburg. De wagen vol online bestelde boodschappen is voorzien van radar- Kinect camera’s en vindt zijn weg dankzij GPS-tracking. Wie denkt de winkelwagen onderweg leeg te kunnen roven komt bedrogen uit: een klep met persoonlijke code houdt de kar op slot.

Excuuscondoom is passé
Een nacht met je minnaar in een hotel, maar de condooms glad vergeten? EasyToys zorgt voor de nodige (vibrerende of geboeide) tools via de LoveBox vendingautomaten. Het bedrijf wil ook andere (openbare) plekken erotischer maken; horecagelegenheden, bioscopen, treinstations, vliegvelden en grote tankstations, overal staren de speeltjes je straks tegemoet. Op elke locatie geldt een ander aanbod, want ‘de wensen van een trucker die een wegrestaurant bezoekt zijn nu eenmaal anders dan van dames die naar een Ladies Night in de bioscoop gaan.’

Wel of niet duiken?
Een vakantiehuisje huren kan een flinke kostenpost zijn in het hoogseizoen. Gelukkig kun je bij Belvilla je verblijf nu per minuut afrekenen. Daarbij horen ook zogenoemde ‘luxe’ faciliteiten als het zwembad, de sauna, de barbecue en – jawel – het sanitair. Een koppeling tussen de sensoren in het huisje en de mobiele telefoon van de gast bepaalt de eindrekening. Bedenk je dus drie keer voor je een nieuwe plons waagt.

Superwinkel gelooft niet meer in customer service
Superwinkel wordt zó gewaardeerd door klanten, dat het zijn klantenservice gedag zegt. Het bedrijf dat onlangs de Shopping Award Publieksprijs voor 'Beste Online Warenhuis' in de wacht sleepte, ervaart zijn customer service medewerkers als een ‘overbodige kostenpost’. De telefoon wordt nu dus niet meer opgenomen.

Tinder voor bezorgers?
Vind je jouw Plus-bezorger niet vriendelijk of – nog erger – niet knap genoeg? Klanten van de supermarktketen kunnen nu bij elke order de gewenste koerier aanvinken. Een vrouw of man, lang haar, kort haar, oud of jong; aan de hand van een korte omschrijving en een foto is de keuze snel gemaakt, denkt Plus. Zo krijgen shoppers indien gewenst altijd dezelfde bezorger of steeds een ander over de vloer.