Twinkle | Digital Commerce

Zoef.com vernieuwt verhuurplatform

2017-05-28
700600
  • [nieuws]
  • 1:23

Met een nieuwe site wil verhuurplatform Zoef.com zijn entree maken op de Belgische en Duitse markt. Daarna is de rest van Europa aan de beurt. ‘Onze ambitie? Online huren net zo makkelijk maken als kopen. Dat straalt de vernieuwde site nu ook uit.’

Dat zegt oprichter en ceo Niels Duijvestijn tegen Twinkle. ‘Zoef.com heeft een compleet nieuw design omdat dat gewoon nodig was’, laat hij weten. ‘Belangrijker nog is dat we het gemak van online huren ermee onderbouwen.’

Ruim duizend verhuurpartijen bieden samen meer dan honderdduizend verschillende spullen uit heel het land te huur aan op Zoef.com. ‘De vernieuwde online one-stop-shop neemt alle drempels rondom huren weg door bestaande e-commerce services te integreren in het platform en dat te combineren met een slim algoritme’, aldus Duijvestijn.

Matchmaking
Potentiële huurders worden op basis van onder andere locatie, voorraad en beoordelingen gekoppeld aan de verhuurpartij die het beste past bij hun wensen. Dat scheelt tijd en moeite, is het idee. Wie nog niet precies weet wat hij nodig heeft kan inspiratie opdoen op Zoef.com, bijvoorbeeld door een bepaalde gelegenheid te selecteren.

Uitbreiding
Internationale expansie staat hoog op de prioriteitenlijst van Zoef.com, laat het bedrijf weten. De nieuwe site maakt het mogelijk om categorieën toe te voegen naast de huidige (party, horeca, audio en video).

Groeigeld
Eind vorig jaar ontving Zoef.com een investering van 1,4 miljoen euro. Het groeigeld kwam van Equium Holding en Astor Participaties, respectievelijk een strategische partner en een venture capital partij. Patrick Kerssemakers, onlangs vertrokken bij fonQ en Laurens Groenendijk (Treatwell) waren al eerder ingestapt.