Kleding.nl genereert voor het eerst meer omzet in het buitenland dan in Nederland. De Nederlandse modespeler was actief in vijf landen en breidde dat aantal in 2016 uit naar vijftien; voor komend jaar staan tien nieuwe landen op de planning.
Met de nieuwe afzetmarkten krijgt de omzetbalans van Kleding.nl nu een internationale basis. “We zien aan onze traffic- en omzetcijfers dat we met onze local approach in ieder land waar we starten echt iets toevoegen. We draaien binnen één á twee jaar break-even,” verklaart directeur Peter Langenkamp in een persbericht. Kleding.nl zegt maandelijks een kleine vijf miljoen euro retailomzet te genereren met ruim 3,5 miljoen bezoekers.
Fashiola
Na zijn start in 2012 op de Nederlandse markt lanceerde Kleding.nl zusterbedrijf Fashiola om de buitenlandse markten te betreden. ´We hebben met Fashiola de ambitie om over de hele wereld actief te zijn. We geven daarom sinds begin 2016 vol gas op de internationale uitrol en hebben tot op heden al onze doelstellingen bereikt,´ aldus Langenkamp.
Retailomzet Kleding.nl krijgt internationaal karakter
2017-01-31T12:19:00
2017-05-28
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Retailomzet Kleding.nl krijgt internationaal karakter
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.