Amazon trok de afgelopen feestmaanden een aanzienlijk bedrag uit voor reclame. De e-commerce reus spendeerde in deze periode meer dan andere grote retailers in de VS en zette voor het eerst groots in op televisiespots.
Waar Amazon de televisie als advertentiekanaal eerder links liet liggen, verscheen het dit jaar op vrijwel elke Amerikaanse tv-zender. Amazon pompte volgens MediaRadar meer dan 135 miljoen dollar in televisiereclame, 16 miljoen meer dan retailer Walmart; een stijging van 76 procent ten opzichte van 2015.
Online
Ook voor online advertenties gooide Amazon de geldkraan open en steeg daarin eveneens harder dan welke Amerikaanse retailer ook. Het reclamebudget voor internet steeg in 2016 224 procent in verhouding tot 2015. Ter vergelijk: Walmart verdiende een tweede plaats met een stijging van 170 procent in budget voor online adverteren.
Vrijwel alle retailers die MediaRadar onderzocht, verminderden hun advertentiebudget voor printmedia. Amazon spendeerde 10 procent minder aan die categorie, Walmart 15. Retailer Kohl’s koos het afgelopen jaar een afwijkend pad en investeerde 59 procent meer in printmedia.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon trekt portemonnee voor Amerikaanse televisie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.