Twinkle | Digital Commerce

Voorlopig geen webshop voor Action

2017-05-27
329185
  • [nieuws]
  • 1:43

Action communiceert nog geen concrete plannen om te beginnen met e-commerce. ‘Tot op heden’, zegt topman Sander van der Laan vandaag bij herhaling, hebben consumenten genoeg aan de fysieke winkels.


‘Het gaat er ooit van komen’, zei de toenmalige topman Ronald van der Mark alweer twee jaar geleden over e-commerce bij Action. Geduld lijkt voorlopig geboden, afgaande op de woorden van zijn opvolger vandaag op BNR.

Schatzoeken
‘We hebben tot op heden een bewuste keuze gemaakt om onze klanten te verleiden naar onze winkels te komen’, aldus Van der Laan. ‘Dat vinden die klanten overigens hartstikke leuk. Want het is af en toe net een soort treasure hunt; schatzoeken bij Action op zoek naar nieuwe leuke artikelen. ‘Dat zou ook online kunnen, bevestigde de ceo vandaag op de radio, om toe te voegen: ‘Maar de kans dat je dan een heel mooi mandje aan artikelen, voor gemiddeld € 1,72 bij mekaar hebt gevonden (…) is niet zo heel groot.’

Online investeringen
Op de suggestie dat een webwinkel misschien te duur is, antwoordt Van der Laan: ‘Het is niet zozeer een vraagstuk van duur. Tot op heden hebben we de keuze gemaakt om geen webwinkel aan te bieden. We hebben weldegelijk de keuze gemaakt om veel meer in digitaal, dus in onze website te gaan investeren. Daar zullen jullie, maar ook onze klanten, de komende jaren veel meer van gaan zien.’

Een woordvoerster laat Twinkle weten dat het daarbij onder meer gaat om productinformatie en de aanwezigheid op social media. Ook krijgt Action een nieuwe site.

De weg naar de winkels
Veel omgevallen winkelketens wezen de afgelopen jaren op de toegenomen concurrentie van internetverkopers. Van der Laan is niet bang dat Action, drie keer op rij uitgeroepen tot 'Beste winkelketen van Nederland', de boot mist: ‘Top op heden weten onze klanten – het zijn er elke week meer – de weg naar onze winkels te vinden. Wij spelen wat dat betreft in op het sentiment van de klant. We zien ook dat traditionele winkeliers ons graag zien komen, want wij trekken heel veel klanten naar winkelcentra toe.’