Unizo, een verbond van zelfstandige winkeliers in België, wil dat de gemeente Antwerpen een gedragscode opstelt voor gevelreclame. Een Zalando-doek op de Meir is de winkeliers een doorn in het oog.
De gevel van het Osterriethhuis in de bekendste Vlaamse winkelstraat is helemaal ingepakt met het doek van Zalando. Volgens Unizo ontsiert het de beschermde voorgevel, bovendien stelt de unie dat er op de drukke winkelas geen reclame voor internetwinkels zou moeten worden gemaakt. Stadszender ATV (fotocredit) schrijft over de commotie. Overigens is het niet voor het eerst dat Zalando uitpakt op de Meir.
Zalando in België
Zalando opende in het voorjaar van 2012 een aparte website voor de Belgische markt. Later werd ook Zalando’s partnerprogramma bij onze zuiderburen geïntroduceerd. Volgens de Top 100 van BeShopping zou de Duitse pure player naar omzet de vierde webverkoper van België zijn, achter respectievelijk Amazon, AliExpress, Apple, voor Coolblue en Bol.com. Pas daarachter, op plek 7, staat met Colruyt de eerste speler van eigen bodem genoteerd.
NB: in het volgende nummer van Twinkle leest u een groot interview met Ken Fontijn, Zalando’s countrymanager voor de Benelux.
Ik vind het persoonlijk niet kunnen en niet mooi hoewel Antwerpen aantrekkelijk genoeg is om te winkelen en offline te kopen.