Twinkle | Digital Commerce

42 procent online shoppers ontevreden

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:59

Ruim vier op de tien consumenten ondervonden dit jaar problemen bij een webshopbestelling, meldt het CBS. Nederlanders wijzen dit jaar precies dezelfde top-9 van ergernissen aan als in 2015, in dezelfde volgorde.

Levertijd staat met stip bovenaan; bijna een kwart van de ondervraagden (23 procent) gaf aan dat pakketjes te laat kwamen. Online bestellen en/of betalen staan op de tweede plek; twaalf procent van de shoppers stuitte daarbij op een technisch probleem. Consumenten noemen de levering van een beschadigd of onjuist artikel ook dit jaar als derde grootste irritatie bij webshopbestellingen.


In de cijfers is een lichte stijging te zien ten opzichte van vorig jaar; toen gaf 40 procent aan een negatieve ervaring te hebben met internetwinkelen. Het CBS rapporteert een lichte toename van digitale fraude en het niet leveren van goederen en/of diensten in Nederland.

Meer online
Desondanks lijkt de consument zich niet af te laten schrikken door negatieve ervaringen: ook dit jaar wordt weer meer online besteed. Het onderzoek van CBS wees vorig jaar eveneens uit dat het aantal online kopers flink groeide in alle leeftijdscategorieën.