In eBay's pop-upshop in Londen krijgen consumenten te zien met welke producten van de marktplaats ze 'emotionele connectie' hebben. Zo kunnen ze tijdens het shoppen voor de feestdagen ontdekken welk artikel ze op basis van gevoel het liefst cadeau geven.
Ebay heeft facial coding technologie en biometrische sensoren van het Amerikaanse bedrijf Lightwave in de pop-upstore geïnstalleerd om de emoties van bezoekers te peilen. Ze krijgen de cadeaupagina van eBay te zien, waarbij de technologie registreert welke fysieke reactie consumenten op de cadeaus vertonen: een biometrische 'cadeau-adviseur.'
Giving Tuesday
De Londense pop-upstore opende gisteren en sluit vandaag weer, corresponderend met Cyber Monday en Giving Tuesday. Cultureel instituut 92nd Street Y en de United Nations Foundation riepen vijf jaar geleden de dinsdag na Thanksgiving uit tot een internationale dag waarop wordt stilgestaan bij het 'geven' en bij liefdadigheid, als start van het feestdagenseizoen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Pop-upshop eBay test emotie consument bij product
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.