Twinkle | Digital Commerce

British Museum slaat handen ineen met Alibaba

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:59

Het British Museum gaat artikelen verkopen aan Chinese consumenten in een webshop op Tmall en vanuit fysieke winkels in China. Alibaba's online licentie-platform Alifish helpt het museum bij het verkopen van de artikelen.

Het British Museum wordt veel bezocht door Chinese toeristen in Londen; verwacht wordt dat de producten in eigen land gretig aftrek zullen vinden. Authentieke westerse producten zijn al langer populair in China: producten uit het westen worden in het Aziatische land vaak gezien als statusverhogend en Chinese consumenten hebben over het algemeen veel te besteden.

Partners
Alifish ondersteunt het British Museum bij e-retailing en data-analyse om in China voet aan de grond te krijgen. Er komen ook fysieke winkels die artikelen van het museum verkopen. Alfilo Brands, een Chinese partner van het British Museum, zorgt voor het realiseren van de stenen winkels.

Hollands paviljoen
Tmall Global helpt zoveel mogelijk westerse merken bij het verkopen van hun producten aan de Chinese consument. Alibaba's b2c-handelssite Tmall opende een jaar geleden een Hollands paviljoen, waar aanbod van Nederlandse verkopers gepresenteerd wordt; Albert Heijn en KLM zijn er onder meer vertegenwoordigd.