Twinkle | Digital Commerce

Yoox Net-a-Porter zet in op mobiel en opent tech hub

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:55

Yoox Net-a-Porter opent een tech hub in Londen, waarin technici nieuwe mobiele concepten uitwerken. De groep wil daarmee zijn focus verleggen van e-commerce via de desktop naar een ‘mobile mindset’.

Yoox Net-a-Porter laat er geen gras over groeien; voor de tech hub worden tweehonderd nieuwe medewerkers toegevoegd aan het personeelsbestand van duizend man. Deze werknemers worden verdeeld over de twee kantoren in Londen en het Italiaanse Bologna.

Van desktop naar mobiel
‘E-commerce was voorheen een desktopactiviteit, gecreëerd door werknemers achter hun bureau’, aldus Alex Alexander van Yoox tegen Internet Retailer. ‘Met onze nieuwe mobiele cultuur krijgen we een nieuwe propositie en een andere aanpak.’

Fusiebedrijf
Dat Yoox zijn mobiele activiteiten wil uitbreiden is niet gek: ruim 40 procent van alle online aankopen bij het bedrijf wordt gedaan via mobiele apparaten (via mobiele websites of apps). Het fusiebedrijf noteerde in zijn eerste boekjaar ruim 30 procent meer omzet. De opbrengst vóór verwerking van retouren kwam uit op 1,7 miljard euro.