Supermarktketen Lidl start in Duitsland met de verkoop van groenten en fruit in zijn webshop. Inwoners van Berlijn kunnen als eerste profiteren van deze assortimentuitbreiding. Zij kunnen de internetbestellingen in de winkel afhalen.
Momenteel verdient Lidl zijn online omzet voornamelijk met de verkoop van techniek en elektronica. Producten van de versafdeling zijn een grotere logistieke uitdaging. De Schwarz-groep, waarin Lidl samen met de Duitse keten Kaufmarkt verenigd is, heeft honderden miljoenen geïnvesteerd om slagen te maken op de e-commerce markt.
Lidl Nederland
Andere discounters als Aldi en Action bieden hun assortiment nog niet online aan. Lidl wil hierin op de Nederlandse markt vooruitstrevend zijn en werkt toe naar 'een online platform waarop non-food, wijnen en reizen samen worden aangeboden'. De keten verkoopt in de Nederlandse webshop sinds juni dit jaar onder meer artikelen op het gebied van wonen, mode, sport en reizen.
Online afdeling
Lidl investeert momenteel veel in het opzetten van zijn online activiteiten. De keten heeft rond de duizend medewerkers in dienst voor zijn e-commerce afdeling en werkt ook actief aan data-analyse. Hierbij geldt Amazon als rolmodel.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lidl gaat online groenten en fruit verkopen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.