De detailhandelomzet via het internet groeide in het tweede kwartaal met ruim 20 procent. Vooral pure webwinkels zagen hun opbrengst sterk stijgen, met bijna 24 procent. Voor ‘multichannelers’ maakte de omzet een groei door van bijna 16 procent.
Dat blijkt uit vandaag gepubliceerde cijfers in de Kwartaalmonitor Detailhandel van het CBS.
De totale detailhandel deed het voor het zevende kwartaal op rij beter; de omzet steeg met 0,5 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2015, het volume met 0,4 procent. Deze kleine groei zorgt voor een licht positieve houding van detailhandelaren over het derde kwartaal. 5 procent van hen verwacht dan een hogere omzet dan in 2015.
Derde kwartaal
Webwinkeliers zijn duidelijk positiever. Door de sterk stijgende omzet en meer winstgevendheid verwacht 21 procent van hen dat de omzet in het derde kwartaal weer hoger zal uitvallen dan een jaar eerder.
Positief klimaat
Ook zijn webwinkeliers positiever over een toename van de werkgelegenheid (18 procent, tegenover 1 procent van alle detailhandelondernemers), inkooporders en het algehele economische klimaat, concludeert het CBS.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Pure players groeiden het sterkst in tweede kwartaal’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.