Twinkle | Digital Commerce

Tesco mee in Britse online supermarktoorlog

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:06

Tesco is de tweede supermarktketen die zich mengt in de Britse online boodschappenoorlog. Het bedrijf introduceert same day click & collect voor orders die vóór één uur ’s middags zijn geplaatst. Afhalen kan na vier uur ’s middags al in driehonderd winkels.

Sinds Amazon in juni zijn Fresh introduceerde in Londen, bedenken de grootste supermarktketens in Groot-Brittannië hoe zij het enorme tempo van de Amerikaan kunnen evenaren of zelfs verslaan. Sainsbury’s kwam amper een maand met een reactie, door one hour delivery van boodschappen in de Britse hoofdstad te introduceren.

Landelijk
Tesco pakt het direct landelijk aan en test same day afhalen in - in eerste instantie - dertig vestigingen, om daarna uit te rollen naar alle driehonderd supermarkten in de UK. Shoppers betalen 2 pond voor afhalen op maandag tot en met donderdag, op vrijdag en zaterdag kost de dienst 3 pond.

Tijdstippen
Consumenten kunnen zelf kiezen wanneer zij hun boodschappen afhalen. De click & collect tijden zijn tussen 4 ‘s middags en 6 uur ’s avonds en tussen 6 en 8 uur ’s avonds. Of de optie ook geldt voor de drive through afhaalpunten bij de supermarkten, is onbekend.