Twinkle | Digital Commerce

Lesara met spotjes op Nederlandse tv

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:21

In navolging van een hoop andere online verkopers maakt Lesara zijn entree op de Nederlandse televisie. In spotjes van 20 seconden stelt het Duitse bedrijf zich voor. ‘Hou je van mode? Hou je van schoenen? Hou je van de nieuwste trends?’

Lesara laat Twinkle weten dat de Nederlandse omzet ‘in het eerste jaar met meer dan 300 procent is gegroeid’. Dat zegt niet al te veel, want vier keer weinig of niks is nog steeds niet veel. Het bedrijf noemt geen concrete bedragen.

Bestsellers voor kleine prijzen
Duidelijk is wel dat Lesara, dit voorjaar uitgeroepen tot snelst groeiende tech startup van Europa, werk maakt van de Nederlandse marktbewerking. De spotjes ‘vol bestsellers voor kleine prijzen’ zijn vanaf deze week te zien op 24Kitchen, Comedy Central, Fox, ID, MTV en TLC.

Hipper en goedkoper
Lesara claimt veel hipper en goedkoper te zijn dan de concurrentie in de winkelstraat (het noemt zelf H&M en Zara). Over hoe de startup dat klaarspeelt zei oprichter Roman Kirsch eerder tegen Twinkle: ‘We werken direct met fabrieken samen, zonder middlemen. Zij kunnen zich weer helemaal concentreren op productie.’

Op verzoek gaan de fabrikanten aan de slag met de trends die Lesara signaleert: ‘Ze maken in nauw overleg items die én cool én zeer scherp geprijsd zijn, onder één van onze private labels of merkloos’, aldus Kirsch over de Aziatische partners. ‘Artikelen gaan na productie naar ons centrale Chinese distributiecentrum, waar ze grondig worden gecontroleerd en gefotografeerd voor ze naar ons dc in Duitsland worden gestuurd.’