Twinkle | Digital Commerce

Multichannel Conference 2016: 150 kennissessies

2017-05-27
180101
  • 2:53

Op 20 en 21 april aanstaande komen de werelden van retail, marketing en customer service samen. Het is weer tijd voor de Multichannel Conference. Dit jaar voor het eerst in DeFabrique in Utrecht. 

De Multichannel Conference 2016 staat in het teken van een volledig gepersonaliseerde, consistente customer journey over alle kanalen. Het event biedt professionals in e-commerce, marketing en klantcontact, gratis (!) de mogelijkheid om de keuze te maken uit ruim 150 kennissessies in 10 theaters. Een kleine greep uit het aanbod.

Transavia
De waarde van klanttevredenheid ontrafeld

Elke directeur, marketeer en service manager stelt dezelfde vraag: wij streven naar tevreden klanten, maar wat levert dat nou exact op, die tevreden klanten?
Daan Noordeloos, manager marketing & customer strategies bij Transavia, heeft het antwoord. Hij daagt zichzelf, zijn collega's en experts in het netwerk uit om te sparren met Transavia, met als doel om Transavia de best mogelijke airline te laten zijn. Dat heeft in de afgelopen jaren geleid tot het model van de Passenger Experience Index (PXI). Door alle facetten van de customer journey in kaart te brengen en te monitoren in een PXI en te koppelen aan de financiële resultaten is inzichtelijk geworden wat de klanttevredenheid betekent in het verhogen van de omzet en het verlagen van de marketinguitgaven. 

De sessie is zowel op woensdag als op donderdag te bezoeken.

Neckermann.com
Iedere bezoeker zijn eigen winkel bij Neckermann.com

Neckermann.com, met onlangs geopende winkels, maakt grote stappen om net merk weer terug op de kaart te zetten. Bob Nijk is directeur online bij Neckermann.com en vertelt samen met Johan Smits van Yellowgrape hoe je personalisatie implementeert en je optimaal remdement behaalt.  

Eerder al bouwen de Nijk Bobshop.nl uit niets op en realiseerde binnen zeven jaar een omzet van circa 25 miljoen euro. Nu is hij aangesteld om Neckermann.com naar grote hoogte te tillen.

Deze sessie vindt plaats op woensdag om 10:45

Dekbed Discounter
Hoe houdt Dekbed Discounter de sleeping customer wakker?

Dekbed Discounter zorgt voor opschudding in de markt met campagnes waarin dekbedovertrekken voor 4,95 euro werden aangeboden. In een kort tijdsbestek maakte de webwinkel forse omzetgroei door. Met als resultaat een derde plaats in de Ecommerce50, het overzicht van de snelst groeiende e-commerce bedrijven van Nederland. In deze sessie vertelt Niels Verweij hoe Dekbed Discounter de sleeping customer wakker houdt.

Verwij startte na zijn studie Small Business en Retail Management enthousiast met ondernemen. Na de problemen te hebben ondervonden van het managen van vijftien shops leerde hij een wijze les: focus!  Een kleine twee jaar geleden richtte hij Dekbed Discounter op. Nu zijn alle pijlen gericht op het managen van één webshop. Inmiddels is Dekbed Discounter uitgegroeid tot de grootste webshop in beddengoed van de Benelux.

Deze sessie vindt plaats op woensdag om 12:00

Vacanceselect
De onvergetelijke reis van Vacanceselect naar customer engagement met een personal touch

In de afgelopen jaar is Vacanceselect getransformeerd van een traditionele touroperator naar een moderne e-commerce organisatie actief in acht landen. Klantcontactspecialist Eveline Erkelens, laat zien hoe Vacanceselect zijn focus op klanttevredenheid (NPS en CSAT) en retentiewaarde heeft weten te behouden als weten te verhogen. Erkelens werkte hiervoor samen met Verint en de Kana Express multichannel oplossing. De resultaten waren zo positief dat de strategie van het contactcenter is doorgetrokken naar het e-commerce platform. Zo ontstaat een 360 graden-klantbeeld en worden de consument én de agent optimaal ontzorgd. De frontoffice stimuleert bovendien andere afdelingen om niet te blijven hangen in legacy-systemen en applicaties, maar om juist te durven investeren en mee te groeien met een oplossing. En die aanbevelingen beperken zich niet tot de muren van de eigen organisatie.

Deze sessie vindt plaats op donderdag om 12:00