Twinkle | Digital Commerce

Multichannel Conference boordevol retailcases

2017-11-08
18099

In deFabrique in Utrecht is de Multichannel Conference 2016 aan de gang. Het event staat in het teken van een volledig gepersonaliseerde, consistente customer journey over alle kanalen. Het biedt professionals in e-commerce, marketing en klantcontact, gratis (!) de mogelijkheid om de keuze te maken uit ruim 150 kennissessies in 10 theaters.

Vandaag waren er onder andere sessies te zien van Neckermann.com, Dekbed-discounter, Transavia, Suitsupply, Fashion Days, Samsung en Tripadvisor. Praktische cases met interessante take-aways en stappenplannen.

Personalisatie bij Neckermann.com
De case van Neckermann.com laat bijvoorbeeld zien hoe de voormalig postorderaar met personalisatie het aantal bezoekers, de omzet en conversie verhoogt. Er is nog veel te doen, zo vertelde partner Yellowgrape, maar de winkel is goed op weg naar het doel op in de top-5 warenhuizen te belanden. Met de opening van de fysieke winkels is geotargeting ook een belangrijke marketing tool geworden. Door de locatie te tracken probeert Neckermann.com de online shopper die zich binnen een straal van tien kilometer van een winkel bevindt met een pop-upje en een kleine korting te verleiden naar die winkel te komen.

Theorie en praktijk
Morgen is de laatste dag met presentaties over instore communicatie, datagedreven marketing automation, Magento 2.0 en integratie van data en media in fysieke winkels. Cases zijn er van onder andere Kiosk (NS), Dimagini (luxe schoenen, tassen en accessoires), Telegraaf Media Groep, Vancanceselect en Koopjedeal.