HelloFresh heeft omzettechnisch een zeer goed boekjaar achter de rug met een groei van 338 procent tot 305 miljoen euro. De maaltijdboxbezorger draaide wel fors meer verlies dankzij investeringen in marketing.
Het bedrijf heeft een bewogen jaar achter de rug met een geopperde en vervolgens uitgestelde beursgang. HelloFresh pompte daarnaast flink wat geld in het verhogen van zijn naamsbekendheid. Om die reden noteert het bedrijf een verlies van 86 miljoen euro voor boekjaar 2014/2015, flink meer dan de 12 miljoen euro uit het jaar ervoor.
Actieve klanten
De - soms ietwat agressieve - marketingstrategie heeft geresulteerd in 49,5 miljoen bezorgde maaltijdboxen in de zeven landen waar HelloFresh aanwezig is, komend van 12,3 miljoen. Het aantal actieve klanten steeg van 172.700 naar 614.500.
Tevredenheidsmanager
HelloFresh start het nieuwe boekjaar met de aanstelling van een ‘tevredenheidsmanager’. Die moet het toenemende aantal klachten over de maaltijdboxleverancier de kop indrukken. Door de sterke groei kon HelloFresh de binnenkomende klachten, onder andere over agressieve verkoopmethoden en onduidelijke kortingskaarten, niet meer goed verwerken. Klanten krijgen voortaan per omgaande een concreet antwoord op hun vragen, er is een chatmogelijkheid op de HelloFresh-site waar klanten met hun vragen, klachten en suggesties terecht kunnen en er wordt nazorg gegeven.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
HelloFresh ziet resultaat van actief marketingbeleid
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.