Twinkle | Digital Commerce

Hans Anders lanceert vernieuwde webwinkel

2017-05-27
180101
  • 1:06

Hans Anders heeft een nieuwe website gelanceerd. De online winkel bevat een duidelijker menu, is beter te bezoeken op mobiele apparaten en heeft een ‘briladviestool’ gekregen.

Onze mysteryshopper Jurgen Nijhuis concludeerde eind 2014 al dat de site van Hans Anders toe was aan vernieuwing. Rond die tijd startte de opticienketen ook met bouwen aan een nieuw platform, samen met designbureau TamTam en webontwikkelaar Netivity.

Brug naar fysieke winkels
De site is een ‘duidelijk brug’ naar de 250 fysieke winkels van Hans Anders, zo meldt het bedrijf in een persbericht. Op de diepere pagina's roept het bedrijf klanten veelvuldig op om een oogmetingafspraak te maken in de winkel.

Grootste etalage
E-commerce manager Michelle Nederveen: ‘We zijn er trots op dat we de grootste etalage van Hans Anders naar een hoger niveau hebben kunnen brengen. In deze online winkel kunnen klanten nog beter rondneuzen, passen en natuurlijk ook bestellen. Daarnaast bestaat de mogelijkheid voor een zichtzending of het online maken van een afspraak in de winkel.’

Briladviestool
Naast verschillende vernieuwingen in de lay-out en navigatie van de website, heeft Hans Anders zijn webwinkel uitgebreid met een briladviestool. Op basis van geslacht, vorm van het gezicht en voorkeur voor een trendy of klassieke bril geeft deze tool een overzicht van passende monturen.