Twinkle | Digital Commerce

Mollie: lagere tarieven en gepersonaliseerde checkout

2017-05-27
180101
  • 1:24

Mollie kijkt terug op een goed jaar, waarin het aantal klanten meer dan verdubbelde tot ruim twintigduizend. De betaaldienstverlener rekent de schaalvoordelen door aan merchants en kondigt een aantal innovaties aan. Vandaag wordt Checkout geïntroduceerd.

Mollie vraagt voortaan 29 in plaats van 45 eurocent voor een iDeal-transactie. Ook de tarieven voor de andere betaaldiensten zijn omlaag gebracht, de reservering van 10 procent op creditcardtransacties (180 dagen) is geschrapt. ‘Een gedurfde actie’, aldus het Amsterdamse Mollie zelf over zijn prijsverlaging. ‘Op het waaghalzerige af.’

Overigens faciliteert Mollie als partner van SEOshop Payments al langer iDeal-betalingen van 29 cent, grote klanten betalen daar niet meer dan 19 cent.

Transactievolume
Mollie laat weten dat het aantal verwerkte transacties in een jaar tijd is verdubbeld in Nederland en verzevenvoudigd in België. Behalve voordeliger moeten de online betaaldiensten de komende tijd ook eenvoudiger en efficiënter worden, onder andere met de innovatieve Checkout.

Checkout personaliseren en professionaliseren
Uit het persbericht: ‘Vanaf vandaag kunnen merchants met Mollie’s Checkout hun betaalpagina en merk verder personaliseren en professionaliseren. Voor consumenten wordt het nog eenvoudiger om online af te rekenen: de applicatie is extra gebruiksvriendelijk, onthoudt betaalgegevens en is geoptimaliseerd voor alle apparaten en landen. Vaste bezoekers van een online shop kunnen daardoor met één druk op de knop betalen.’ De nieuwe mogelijkheden zouden de conversie van Mollie-klanten ten goede komen.

__________


Online Betaal Congres
Over precies een week, op dinsdag 8 maart, vindt de tiende editie van het Online Betaal Congres plaats in Houten. Op het programma staan sprekers van onder andere Alipay, Betaalvereniging Nederland, Bol.com, Holland Fintech, contentpartner Innopay, medeorganisator Thuiswinkel.org en Trendbox.
__________