Twinkle | Digital Commerce

PayPal plaatst koopknoppen in alle digitale uitingen

2017-05-27
180101
  • 1:04

PayPal wil retailers de mogelijkheid bieden om via elke digitale uiting te verkopen. Met PayPal Commerce, dat momenteel nog in gesloten bèta is, verschijnt een koopknop in e-mails, social kanalen, blogs, artikelen, advertenties en apps.

PayPal kocht net na de scheiding van eBay een startup die koopknoppen in third party apps integreert. Deze technologie past het betaalbedrijf nu toe in zijn nieuwste dienst. PayPal Commerce is georganiseerd rond een set API’s voor ‘omnicommerce’.

Open platform
Het idee is dat waar de online consument een product van de retailer tegenkomt, hij direct kan kopen. Of het nu in een e-mail of nieuwsartikel of Facebook-post is: ‘Sell at first sight’. Omdat PayPal Commerce straks een open platform wordt, hoeven consumenten geen PayPal-account te hebben om de koop af te ronden, schrijft Techcrunch. In onderstaande video legt PayPal de dienst globaal uit:
 

Relay
Concurrent Stripe lanceerde in september al een set API’s om retailers in third party apps te laten verkopen. Relay bevat momenteel 7 miljoen producten van merchants. Ook werkt Stripe samen met Twitter voor de integratie van koopknoppen.