Twinkle | Digital Commerce

Pinterest wil relevanter zijn, koopt twee startups

2017-11-09
180101
  • 1:00

Pinterest heeft shopping site The Hunt en app voor fotoberichten Pext overgenomen. Met de interne kennis van beide bedrijven wil Pinterest consumenten voortaan de ‘juiste pin op het juiste moment’ bieden.

Pinterest wil zijn pins, waaronder buyable pins met koopknop, relevanter maken voor gebruikers van het platform. De overname van The Hunt en Pext wordt in de techwereld bestempeld als een ‘acqui-hire’; de bedrijven zijn aangekocht vanwege de kennis van zijn medewerkers.

Kennis
The Hunt is gespecialiseerd in het snel vinden van geschikte producten, zowel via desktop als op mobiel. Pinterest wil deze kennis gebruiken om zijn pins beter aan te laten sluiten op de behoefte van gebruikers. Pext zet chatberichten om in afbeeldingen. Deze ervaring met image-indexing helpt Pinterest om zoekopdrachten te koppelen aan relevante afbeeldingen (pins), schrijft Fast Company.

Mobiel winkelcentrum
Gebruikers van Pinterest kunnen sinds de zomer actief zoeken naar te koop staande producten. Het sociale netwerk maakte zijn buyable pins doorzoekbaar. Met een druk op de knop kunnen leden producten bestellen en afrekenen in de iOS-app. Zo is Pinterest een soort mobiel winkelcentrum geworden.