Twinkle | Digital Commerce

Facebook biedt nieuwe customer service tools voor pagina’s

2017-11-09
180101
  • 1:06

Facebook rolt nieuwe customer service features uit voor pagina’s van bedrijven. Webwinkels kunnen bijvoorbeeld aangeven wat de gemiddelde reactietijd op de pagina is, apart van hoe snel het bedrijf echt reageert.

Facebook rolde afgelopen zomer al een feature uit die per pagina aangeeft hoe snel de eigenaar reageert. Webwinkels die in 90 procent van de tijd binnen 5 minuten antwoorden op vragen van klanten krijgen de status ‘zeer ontvankelijk voor berichten’.

Handmatig selecteren
Met de nieuwe tools moeten meer bedrijven de consument laten weten hoe snel zij reageren. Een pagina-eigenaar kan onder andere handmatig een gemiddelde reactietijd selecteren: ‘binnen minuten’, ‘binnen het uur’, ‘binnen uren’ en ‘binnen een dag’. Daarnaast berekent Facebook zelf ook de gemiddelde tijd waarin de ondernemer reageert.

Controle
Deze periode kan verschillen van de handmatig ingestelde tijd. ‘Zo kunnen bedrijven hun response time op een dag zetten, terwijl zij in werkelijkheid binnen uren reageren. Daardoor heb je zelf de controle over de verwachtingen van de consument', schrijft Facebook.

Verkoopgroepen
Facebook liet webwinkels eerder al verkoopgroepen aanmaken op het social medium. Ook heeft een geselecteerd aantal verkopers een eigen storefront op hun bedrijfspagina. Zo wordt Facebook, dat (nog) niet verdient aan de handel, meer en meer een alternatief voor eBay.