Directlyfrom.nl heeft een paar weken na lancering in Nederland 3 miljoen euro groeigeld ontvangen van Skype-oprichter Jonas Kjellberg. De Zweed denkt dat Nederland een sterke tweede markt is voor het jonge food bedrijf. ‘Nederland is soms op de troepen vooruit.’
‘De internetpenetratie is hier heel erg hoog’, zegt Kjellberg tegen Sprout over de Nederlandse markt. Directlyfrom startte eerder dit jaar onder de naam Direktfran.se in Zweden en lanceerde eind november in ons land.
Binnen 48 uur bij consument
Het nieuwe platform biedt de consument verse, restaurantwaardige producten van verschillende lokale leveranciers. De artikelen worden pas na bestelling klaargemaakt. Vervolgens staan de producten binnen 48 uur bij de consument op de stoep, belooft Directlyfrom.nl. Betalen gebeurt achteraf, met creditcard of factuur (Klarna).
In de eerste Twinkle van 2016 leest u een interview met coo Jeroen Zegwaart over de oprichting van Directlyfrom.nl.
Benieuwd of dit initiatief gaat slagen in Nederland. Leuk dat dergelijke startups vaak al snel in ons Kikkerlandje getest worden.
De markt van maaltijdboxen / online boodschappen doen is in elk geval vol op in ontwikkeling. Voor de liefhebber, vandaag op maaltijdbox vergelijken het bericht dat Beebox na HelloFresh de grootste speler is op het gebied van Maaltijdboxen. Beebox focust op biologische boxen met echte verse producten rechtstreeks van de boer en de tuinder, met een eerlijke prijs voor de consument en de boer.
Gaan bedrijgven als Directlyfrom en Beebox het dan winnen in Nederland? Ik ben benieuwd!