E-commerce dienstverlener eFusion staakt per 1 januari zijn activiteiten. Tot het klantenportfolio van het bedrijf behoorden in het verleden Philips Lighting, Vitakraft, modemerk Slam en meer dan tweehonderd bedrijven uit het MKB.
EFusion zette zichzelf op de kaart als fullservice e-commerce bureau dat een totaalpakket bood aan webshops; van advies tot realisatie, inclusief marketing en reclame. Het bedrijf gebruikte daarvoor oplossingen van onder andere Seoshop/ Lightspeed.
Staken
‘Wij moeten u helaas meedelen dat eFusion met pijn in ons hart heeft moeten besluiten om alle activiteiten van eFusion per 31 december aanstaande te staken. Dit betekent dat wij per 1 januari geen diensten meer kunnen leveren’, zo staat op Efusion.eu geschreven.
Overname
Het in 2010 opgerichte bedrijf uit Almere had in zijn hoogtijdagen twaalf medewerkers. In 2013 werd eFusion overgenomen door een consortium van Nederlandse investeerders. Na een start in België wilde de onderneming onder de nieuwe eigenaren in Duitsland lanceren. ‘Volgend voorjaar willen we op agentuurbasis starten in Frankrijk, daarna is Zuid-Europa aan de beurt’, zei oprichter Patrick Helmer destijds.
Duidelijk gevaald...
Zeer vervelend nieuws. Vooral voor de klanten en het personeel.
Wij bieden vergelijkbare services aan. Mocht iemand aan een overstap denken staan wij u graag te woord.
Leuke manier om klanten te werven Roderik.... Voor zover ik heb gelezen heeft Efusion zelf al keurig gezorgd voor de overdracht van lopende projecten en de SEO shop themes naar andere partijen.
Beste mensen,
Bedankt voor de overwegend naar omstandigheden positieve reacties.
Een combinatie van afschrijvingen op klantprojecten en (te) hoge kosten zorgt voor dit betreurenswaardige besluit.
We proberen klanten naar vermogen te begeleiden naar een nieuwe partner.
Helaas zijn er in dergelijke situaties altijd verliezers. Wij proberen voor iedereen wederom naar vermogen de verliezen te beperken.
Directie eFusion
info@efusion.eu
Beste Henkie,
Gefaald :-) En ja, dat kan gebeuren als je onderneemt. Jammer dat daar altijd door "de beste kapiteins..." op een dergelijke manier op gereagdeerd wordt.