Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe eigenaar eFusion mikt op expansie en overnames

2017-05-27
317223
  • 1:29

EFusion is overgenomen door een consortium van Nederlandse investeerders. De e-commerce dienstverlener wil komend kwartaal al actief worden in Duitsland. Nieuwe overnames in zowel de diepte als de breedte staan op de rol.

Dat zegt Patrick Helmer (30), aandeelhouder in en commercieel directeur van wat sinds de overname de eFusion Group BV heet. Zijn jongere broer Marcel (24) is algemeen directeur van het bedrijf.

Annexx Capital Group verkocht eFusion vorige week aan Rupert Geiger. Volgens Patrick Helmer bestaat dat consortium uit een investeringsgroep uit het oosten van het land en twee zogenoemde informal investors uit Noord-Nederland. Partijen hebben afgesproken geen mededelingen te doen over de overnamesom.

Expansie
EFusion telt op dit moment twaalf medewerkers. Vorig jaar, toen Helmer instapte als interimmer, waren dat er nog maar vijf. ‘We willen groeien naar zestig man eind volgend jaar, werkzaam in meerdere landen. Dat kan door de extra slagkracht die we hebben gekregen. Sinds een jaar zijn we al actief in België en in het derde kwartaal van dit jaar komen we met een presence in Duitsland. Volgend voorjaar willen we op agentuurbasis starten in Frankrijk, daarna is Zuid-Europa aan de beurt.’

Overnamepad
Rupert Geiger blijft voorlopig op overnamepad om de eFusion Group uit te bouwen, in het buitenland, maar ook op de Nederlandse e-commerce markt. Helmer: ‘Daarbij denken we eerst aan de diepte, activiteiten dus die we al in het portfolio hebben, en dan aan de breedte.’

Totaalpakket
EFusion biedt volgens Helmer een totaalpakket voor webshops, van advies tot realisatie en in het verlengde daarvan ook marketing en reclame. Het bedrijf gebruikt daarvoor oplossingen van onder andere Copernica en SEOshop. Tot het klantenportfolio behoren Philips Lighting, Vitakraft, modemerk Slam en meer dan tweehonderd bedrijven uit het MKB.