Twinkle | Digital Commerce

De Bijenkorf winkelt straks persoonlijk voor vaste klanten

2017-11-09
180101
  • 1:22

De Bijenkorf zet medio 2016 een nieuwe stap in personalisatie. De warenhuisketen wil consumenten online koppelen aan een persoonlijke stylist. Deze gaat op basis van het social mediaprofiel en een chatgesprek winkelen voor de klant.

Ceo Giovanni Colauto kondigt de service aan in een interview met RetailTrends. ‘Het klopt, we lanceren medio 2016 een digital personal shopping service’, bevestigt een woordvoerder aan Twinkle. ‘Het enige wat we erover kwijt kunnen is dat allereerst onze Privilege Members hier wat van zullen merken.’

Passende outfits selecteren
De klant kan een medewerker van De Bijenkorf vragen om een aantal outfits voor hem uit te zoeken. Dit doet de stylist op basis van een blik op het Facebook-profiel van de consument en een chatgesprek via Instagram of WhatsApp, schrijft Retailnews. ‘Ik selecteer vervolgens als retailer een aantal daarbij passende outfits’, zegt Colauto.

Omnichannel
De outfits worden daarna naar het thuisadres of naar één van filialen van De Bijenkorf verzonden. In de winkel kan een persoonlijke stylist de klant helpen in de keuze voor een outfit. ‘Je bedient dus de omnichannel shopper, gebruikt social media en je zet de winkel in als communicatie- en verkoopplatform. Wij kunnen daarin een stap verder gaan dan een pure player’, aldus Colauto.

Privilege Membership
De Bijenkorf maakte het een jaar geleden al mogelijk om met één account op verschillende devices in te loggen bij de warenhuisketen. Destijds werd ook gestart met het loyaliteitsprogramma ‘Privilege Membership’. Daarmee kunnen gebruikers onder andere de app en nieuwsbrieven van de Bijenkorf personaliseren.

Lees ook:
Branchegeluiden: persoonlijke stylisten in modewebwinkels (22-6-2015)