Yippie heeft een nieuwe mobiele applicatie ontwikkeld waarin de aanbiedingen van fysieke winkels en webshops worden gecombineerd. Consumenten kunnen door een productbarcode te scannen zo de beste prijs voor een artikel vinden.
Yippie, verkozen tot beste retailinnovatie van het jaar, ontwikkelde al een automatische prijsvinder die beschikbaar is via een browser plug-in. Webshoppers die de plug-in installeren, krijgen een seintje als een product elders goedkoper is. De startup verdient aan affiliatevergoedingen.
Soorten aanbiedingen
De nieuwe app is een uitbreiding op deze plug-in. Consumenten scannen de barcode van een product in de winkel, waarna zij een lijst met ‘gewone en dynamische aanbiedingen van zowel nabijgelegen fysieke winkels als online winkels’ krijgen. Na het maken van een keuze komt er een coupon vrij, die kan worden ingewisseld bij de kassa of in de checkout van de webshop.
Eerlijker ranken
De voormalig deelnemer aan Startupbootcamp E-commerce zegt dat retailers nu eerlijker worden gerankt in de zoekresultaten. ‘De oude prijsvergelijkers bieden geen uitkomst meer’, schrijft het bedrijf in een persbericht. ‘Offline shops hebben nooit echt meegedaan en online shops betalen te veel geld omdat zij tegen elkaar op moeten bieden voor de beste plek. Ze kunnen niet anders dan hoge kosten doorberekenen aan de consument, waardoor er weinig marge overblijft voor scherpe aanbiedingen.’
Yippie
Yippie ontving sinds zijn oprichting 747 duizend euro aan groeigeld. De startup zegt meer dan 15 duizend actieve shoppers per maand te bedienen, een aantal dat elke week met ruim 10 procent groeit. Yippie testte zijn nieuwe app al enkele maanden met Media Markt. Volgens het bedrijf is de applicatie nu klaar voor meer winkelketens die in willen spelen op de vraag van de consument.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Yippie vergelijkt aanbiedingen winkels en shops in app
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.