Twinkle | Digital Commerce

Twinkle Tijdmachine: Kleertjes.com

2017-05-27
180101
  • 0:51

Twinkle wordt 10! Volgende week verschijnt het speciale jubileumnummer. Ook op de website staat de redactie stil bij de tiende verjaardag. Elke week stoppen we een online retailer in de Twinkle Tijdmachine.


In de vorige weken heeft u kunnen zien hoe Bol.com, Bax-shop.nl en Hema.nl er tien jaar geleden uitzagen. Vandaag kijken we naar Kleertjes.com, met een online jaaromzet van 21,7 miljoen euro de huidige nummer 57 van de Twinkle100.

Klaar voor de toekomst
Kleertjes.com, in 2003 gestart als zolderkamerwebwinkel, is nu de grootste online winkel in merkkleding en schoenen voor baby’s, kinderen en aanstaande moeders. Het bedrijf vernieuwde zijn webwinkel vorig jaar zowel aan de voor- als aan de achterkant. De verbeterde navigatie en nieuwe huisstijl moesten Kleertjes.com klaarmaken voor de ‘volgende fase’. Daarin ligt de focus op verkoop op marktplaatsen, verbeterde logistieke voorwaarden, de Belgische markt en mobiele optimalisatie.

Kleertjes.com in 2005:

Kleertjes.com in 2015: