De website van ABN Amro is onbereikbaar. Het lukt klanten al uren niet meer om in te loggen op de website of de mobiele apps. Daardoor kunnen iDeal-betalingen niet worden afgerond.
Verschillende media maken vanmiddag melding van de situatie bij ABN Amro, juist op de dag van zijn rentree op de beurs. Woordvoerders maken duidelijk dat de onbereikbaarheid niet samenhangt met de beursgang, wel met een grote internetstoringstoring bij KPN. Daardoor zijn systemen uitgevallen.
Storingspagina
Afgelopen voorjaar kwam er een universeel dashboard voor iDeal. Daarop is te zien dat de betaalmethode vanaf het middaguur onbeschikbaar is voor klanten van ABN Amro:
Lat hoger
Nederlandse banken moeten de lat hoger leggen om storingen van iDeal te voorkomen, bepleitten Thuiswinkel.org en Detailhandel Nederland afgelopen voorjaar. Uiterlijk begin 2017 zou iDeal storingsvrij moeten zijn. Dit is volgens de belangenorganisaties haalbaar als banken beter samenwerken en van elkaars fouten leren.
Anderhalve dag per jaar onbeschikbaar
Jaarlijks ondervinden Nederlanders gemiddeld anderhalve dag hinder bij het gebruik van iDeal. De beschikbaarheid van het online betaalmiddel ligt hiermee een stuk lager dan andere nutsvoorzieningen, schreven de belangenverenigingen in een gezamenlijke verklaring.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Storing bij ABN Amro treft webwinkeliers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.