Om zijn online omzet verder aan te jagen, heeft Mango een samenwerking gesloten met Amazon voor de verkoop in Europa. Het Spaanse kledingmerk is al langer verkrijgbaar op Amazon.com. Op het eigen continent sloot Mango eerder een deal met Zalando.
Mango boekt inmiddels ongeveer een tiende van zijn omzet online, bleek uit de laatste jaarcijfers. In een jaar tijd nam de webomzet met bijna de helft toe, om uit te komen op 183 miljoen euro. Het bezorgterrein besloeg afgelopen zomer 76 landen en nog steeds worden nieuwe online markten toegevoegd.
Partners
Jonathan Andić, verantwoordelijk voor e-commerce, benadrukte een paar maanden geleden dat Mango zijn internationale webactiviteiten verder zal opschroeven, al dan niet met behulp van partners.
Zalando
Mango sloot in de zomer van vorig jaar een samenwerking met Zalando. Het kledingmerk gebruikt Zalando.de als extra online verkoopkanaal en verzendt bestellingen zelf naar webshoppers. In de VS wordt al vijf jaar samengewerkt met Amazon, nu zijn de artikelen ook te koop op onder andere Amazon.co.uk, Amazon.de en Amazon.fr.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mango start verkoop op Europese Amazon-sites
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.