Twinkle | Digital Commerce

Dior verkent voor het eerst de e-commerce wateren

2017-11-08
180101
  • 1:10

Dior maakt een eerste voorzichtige stap in e-commerce. Het modebedrijf verkoopt tot het eind van het jaar een schoenencollectie online bij warenhuis Bergdorf Goodman. Dior lijkt daarmee als één van de laatste bekende designers te zijn gezwicht voor het web.

E-commerce staat niet bepaald hoog in aanzien bij modeontwerpers. De meesten vinden dat het gevoel van luxe alleen in de fysieke winkel overgedragen kan worden op klanten. De laatste twee jaar hebben diverse partijen, zoals Chanel en Burberry, echter ingezien dat online verkoop noodzakelijk is. Zij verkopen via externe platforms of bouwden een eigen webwinkel.

Eigen webwinkel
Deze eerste stap - zeventien paar schoenen - van Dior betekent niet dat er direct een webwinkel komt voor de Amerikaanse of internationale markt, benadrukt Pamela Baxter, president van Christian Dior Couture, aan WWD. ‘Het doel is de samenwerking met Bergdorf Goodman te verstevigen en nieuwe consumenten te bereiken.’

Geen weet van online strategie
Baxter zegt niet te weten hoe Dior de persoonlijke relatie met de klant uit de winkel online zou moeten uitbouwen. ‘We hebben programma’s in de winkels om klanten te betrekken bij onze activiteiten. Dat doen we erg goed. Als we dit ook online kunnen doorvoeren, springen we met beide voeten in digitale verkoop’, vertelt ze.