Twinkle | Digital Commerce

Viktor van Wijk van KLM naar StormMC

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:38

StormMC heeft een nieuwe ceo in de 41-jarige Viktor van der Wijk. Hij was het laatste half jaar als vice president verantwoordelijk voor de digitale marketingactiviteiten van KLM. Van der Wijk werkte al sinds 2006 bij de luchtvaartmaatschappij, maar hij heeft nu de bureaukant opgezocht.

In zijn nieuwe rol is Van der Wijk eindverantwoordelijk voor het algemeen management en de groei- & kwaliteitsambities van StormMC, laat het bureau voor strategische digtal marketing weten. StormMC houdt hoofdkantoor in Groningen en heeft een dependance in Amsterdam.

‘Omvang en kwaliteit ontwikkelen’
De nieuwe voorman kent StormMC als opdrachtgever. Uit het persbericht: ‘In mijn periode bij KLM’s e-commerce afdeling heb ik Storm leren kennen als een hechte groep nuchtere, resultaatgerichte professionals die uitblinken in digital marketing. Daar voel ik me prima bij thuis!'

'Nadat ik afgelopen zomer besloot KLM te verlaten kwam deze kans voorbij en die heb ik gegrepen. Samen met het Storm-team zullen we met bestaande én nieuwe klanten inspringen op de vele kansen die digitale technologieën gaan brengen. Mijn ambitie om Storm in omvang en kwaliteit te ontwikkelen geloof ik op deze manier te kunnen realiseren.’

Marktkansen
StormMC werd in 2006 opgericht door Haico Pols en Sander Prinsen. 'De marktkansen zijn groter dan ooit’, laat eerstgenoemde optekenen. StormMC moet uitgroeien tot het beste bureau in zijn soort. Pols: ‘Het belang van digital binnen organisaties neemt sterk toe, terwijl de ontwikkelingen alleen nog maar sneller gaan en het landschap complexer wordt. Bedrijven stellen, zeer terecht, steeds hogere eisen aan hun bureaus. Het is niet meer genoeg om je alléén te onderscheiden op de executie van campagnes. Met Viktor hebben we een ervaren leider aangenomen met een "digitaal hart", een heldere visie op de marktontwikkelingen, alsmede praktische en pragmatische kennis van zaken.'

Storm Marketing Group
StormMC is onderdeel van de Storm Marketing Group, waar ook Storm Insights onder valt. In totaal houdt de onderneming zeventig specialisten aan het werk.


Gerelateerde artikelen: