Na vijf jaar ‘in opdracht van de klant’ gewerkt te hebben bij dienstverlener Salesupply, vond Saffri Holwerda het tijd over te stappen naar de retailkant: ‘Daar heb je meer invloed op het eindresultaat.’ Hij begon in juli als e-commerce manager bij de Bos Group, de vertegenwoordiger van onder meer Australian, Maruti, O’Neill en Keds.
Tekst: Danielle Scheffer, Beeld: Twinkle/BBP Media
Inspiratie
‘Google is eigenlijk mijn eerste online bron. Daar begint mijn oriëntatie altijd. Maar echte inspiratie haal ik uit e-commerce nieuwssites als Twinkle of Emerce. Verder kijk ik graag naar zowel grote als kleine retail sites. Ik vind het interessant als een partij een concept heeft neergezet waarmee die zich onderscheidt van anderen.’
Offline vind ik inspiratie in de stad. Het leuke van het centrum vind ik de bijzondere, lokale winkels. In Nijmegen - daar woon ik - zijn dat bijvoorbeeld mannenmodewinkels Hans Rutten en Sebastian F. Beide hebben geen webshop en zijn echt offline gefocust.’
E-commerce
‘Aantrekkelijk aan de e-commerce branche vind ik vooral de dynamiek. Die is in geen andere branche; als ik twee dagen niet op Twinklemagazine.nl kijk, kom ik er een paar weken later achter dat ik heel belangrijke zaken gemist heb. Het nieuws gaat zó snel. Het onderwerp e-commerce spreekt me ook aan omdat het top-of-mind zit bij zowel ondernemers als consumenten. Iedereen heeft er een mening over en ervaring mee.’
‘Een opvallende ontwikkeling is in mijn ogen de clicks & bricks-discussie. Een jaar of zes geleden was er een echte strijd tussen on- en offline. Daarna bestond het naast elkaar, en nu zoekt iedereen naar de synergie tussen on- en offline, waarbij ze elkaar kunnen versterken.’
Shoppen
‘Ik koop online bijna alles wat ik nodig heb. Voor wat betreft kleding koop ik vooral de basics online, jeans bijvoorbeeld, waarvan ik weet dat het goed past. Offline ga ik naar de supermarkt en de drogist. Ik maak nooit boodschappenlijstjes, ik doe impulsaankopen. En verder zoek ik offline bijzondere kleding, en koop ik wijn, omdat ik het leuk vind om dit bij een specialist in een fysieke winkel te kopen.’
Vrije tijd
‘Ik ben een echt stadsmens: ik houd van winkelstraten, van de horeca, ik ben graag onder de mensen. Verder ga ik naar de sportschool. En tennis en golf zou ik meer willen oppakken.’
Vakantie
‘Sinds een jaar of tien wonen mijn ouders op Bali. Dat is mijn ideale vakantieplek geworden. Bali is heel veelzijdig: er is zowel drukte als rust, en je kunt er heerlijk eten. Ik huur op vakantie graag een scooter om het land te ervaren en ik vind cultuur belangrijk. Tijdens mijn vakantie doe ik graag elke dag iets anders; rondrijden, dagje strand, stappen, of/en lekker eten. Op mijn verlanglijstje staan onder meer Cuba en Zuid-Afrika.’
Later
‘Jaloers? Nou, met een knipoog dan: op mijn ouders die op Bali zijn gaan wonen. Ik zou graag later mijn tijd meer in het buitenland willen doorbrengen. Meer flexibel zijn. Dat is een vorm van vrijheid die me aanspreekt. En als ik later groot ben? Dan heb ik een eigen wijnbar.’
-----------------------------------------------------------
Naam: Saffri Holwerda
Leeftijd: 32 jaar
Functie: e-commerce manager Bos Group International
-----------------------------------------------------------
Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 8-2015.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Holwerda: ‘Iedereen heeft een mening over e-commerce’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.