Twinkle | Digital Commerce

Facebook zet poort wijd open voor webwinkeliers

2017-05-27
180101
  • 1:08

Alle klanten van Shopify kunnen binnenkort een winkel openen op Facebook. Ze kunnen hun complete assortiment slijten op het sociale netwerk, dat daarmee uitgroeit tot een webwinkelcentrum. Andere e-commerce software aanbieders zullen volgen.

Al enige tijd kunnen webwinkeliers Facebookers oproepen om bij hen te komen shoppen, ook in Nederland. De speciale call-to-action button op de bedrijfspagina verwijst echter naar de eigen online winkelomgeving.  

Winkeltje op Facebook
Een aantal gebruikers van Shopify draait sinds de zomer al proef met een winkel op Facebook. Shoppers kunnen producten daar bekijken en direct aanschaffen, zonder het sociale netwerk te hoeven verlaten. De komende weken krijgen alle merchants van Shopify de gelegenheid zo’n storefront te openen op Facebook, dat daarmee een extra verkoopkanaal wordt. De webwinkeliers hoeven niet extra te betalen, aldus het snel groeiende bedrijf.

Betaal- en verzendvoorkeuren
Online retailers kunnen kiezen of ze shoppers laten afrekenen binnen Facebook, of op hun eigen site. Shoppers hoeven hun betaal- en verzendvoorkeuren niet achter te laten bij Facebook, maar dat kan wel om volgende aankopen binnen het netwerk te versnellen. Desgewenst krijgen ze een seintje als een webwinkelier nieuwe producten toevoegt aan zijn Facebook shop.

Lees ook: Facebook versnelt toegang voor verkoopgroepen (dinsdag 8 september 2015)