Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh nu 2,6 miljard euro waard

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:07

HelloFresh heeft 75 miljoen euro aan nieuw kapitaal opgehaald. Daarmee wordt het bedrijf gewaardeerd op 2,6 miljard euro. De nieuwe financieringsronde werd geleid door de Schotse investeringsmaatschappij Baillie Gifford.

Het belang van Rocket Internet in HelloFresh daalt door de transactie slechts met een fractie: van 58,9 procent naar 57,2 procent. De Duitse startup-fabriek, een van de vroege investeerders in Zalando, houdt dus een ruime meerderheid in handen. HelloFresh is naar eigen zeggen al sinds begin vorig jaar winstgevend.

Maaltijdboxen
HelloFresh, dat een beursgang zou ambiëren, levert boxen aan huis met ingrediënten en recepten om een gezonde maaltijd te bereiden. Het bedrijf is in verschillende Europese landen actief, waaronder Nederland (sinds 2012). In het eerste jaar bezorgde HelloFresh honderdduizend maaltijdboxen in ons land.

Tweede ‘websupermarkt’ van Nederland
Uit een onderzoek van Deloitte bleek deze week dat inmiddels 1 procent van de Nederlandse consumenten weleens een box koopt bij HelloFresh. Daarmee is het bedrijf na Albert Heijn de populairste webstek om boodschappen te bestellen. Met de introductie van een zogenoemde ‘Familybox’ mikt HelloFresh sinds kort ook specifiek op gezinnen met jonge kinderen.

Mobiele app
Onlangs introduceerde HelloFresh een mobiele applicatie, waarin consumenten nieuwe maaltijdboxen kunnen bestellen en hun persoonlijke account kunnen beheren. Ook zijn maaltijdrecepten in de app verzameld.