Twinkle | Digital Commerce

Sephora start subscription commerce dienst

2017-11-11
180101
  • 1:17

Cosmeticaketen Sephora start in de Verenigde Staten met subscription commerce. Voor 10 dollar per maand krijgen klanten vijf luxeproducten opgestuurd, uitgezocht rond een specifiek thema.

De nieuwe dienst - in september van start - heet ‘Play! by Sephora’ en is bedoeld voor klanten die standaard al veel bij Sephora kopen. De klant krijgt elke maand een box thuisgestuurd met artikelen die normaal veel hoger geprijsd zijn (Armani-foundation kost bijvoorbeeld normaal 62 dollar).

Spotify-lijst
Bij de vijf artikelen krijgt de klant gratis proefmonsters en toegang tot een aantal Spotify-afspeellijsten. Die lijsten zijn passend bij het maandelijkse thema van de box.

Concurreert met Birchbox
Sephora test zijn service nu alleen nog in Boston, Columbus en Cincinnati. Volgend jaar rolt het beautybedrijf de dienst landelijk uit. Met Play! concurreert Sephora direct met Birchbox, een startup in cosmeticaboxen. Dit vijf jaar oude bedrijf haalde al 71,9 miljoen dollar aan groeigeld op, opende een fysieke winkel in New York en werkt samen met Gap voor het verhogen van de naamsbekendheid.

Veel fans
Volgens nieuwssite Fashionista heeft Sephora profijt van zijn omvang. Met 1.900 winkels wereldwijd en een loyaliteitsprogramma voor trouwe klanten, kan de keten waarschijnlijk veel fans lid maken van zijn subscription dienst.

Bezorgabonnement
Sephora kwam in maart met het bezorgabonnement Sephora Flash. Voor 10 euro per jaar levert het bedrijf online orders gratis binnen twee dagen bij klanten thuis. Voor de bestellingen geldt wel een minimaal orderbedrag van 50 euro. Tegen het speciale verzendtarief van 5,95 dollar kunnen abonnees orders ook overnight laten bezorgen.