Designwoonwebwinkel Made.com heeft een kapitaalinjectie van 60 miljoen dollar ontvangen om verder uit te breiden binnen Europa. Het bedrijf zegt in eerste instantie de groei in zijn bestaande markten - waaronder Nederland - te willen versnellen.
Made.com is buiten zijn thuismarkt Groot-Brittannië aanwezig in vijf landen: Frankrijk, Italië, Duitsland, België en Nederland. Momenteel komt zo’n 30 procent van de totale omzet uit het buitenland, in ‘de nabije toekomst’ moet dit aandeel 50 procent worden, zo schrijft het bedrijf in een persbericht. 'De ambitie is om Europa's nummer één bestemming te worden voor interieurdesign', laat mede-oprichter Ning Li optekenen.
Groei in Nederland
In ons land doet Made.com het naar eigen zeggen goed; ‘Sinds de grote wintercampagne in januari en februari hebben we maandelijks een double digit groei ervaren op de Nederlandse markt’, aldus de webwinkel.
Permanente winkel
Made.com opende in augustus 2014 de deuren op onze markt en testte in juni 2015 de fysieke verkoop van designinterieur met een pop-up winkel in Amsterdam. Nu bekijkt de webwinkel de mogelijkheden voor een permanente vestiging op Nederlandse bodem.
Unboxed
Naast de komst van een tijdelijke fysieke showroom, lanceerde Made.com eerder al een social showroom met de naam Unboxed in ons land. In dit eigen sociale netwerk kunnen klanten van Made.com andere consumenten inspireren met foto’s van gekochte meubels in hun eigen woonkamer.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Made.com: ‘Met groeigeld Europees leider in interieurdesign’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.