De technische problemen die bij BCC ontstonden door de implementatie van een nieuw logistiek systeem zijn volgens de retailer ‘nagenoeg verholpen’. Het bedrijf ontving de afgelopen weken veel klachten over niet bezorgde orders.
‘BCC werkt er momenteel nog hard aan om de bestellingen van gedupeerde klanten met terugwerkende kracht te verwerken’, vertelt een woordvoerster van BCC aan Twinkle. ‘Vandaar dat er via social media nog berichten (klachten, red.) binnenkomen. Om haar klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, blijft de capaciteit van de customer service vooralsnog uitgebreid.’
Nieuw logistiek systeem
Het bedrijf besloot zijn logistiek systeem te vernieuwen na de overname van winkels van HiM Retail, de holding van electronicazaken Harense Smid en Mikro-Electro. De implementatie van het nieuwe systeem verliep niet goed, waardoor orders sinds begin deze maand te laat aankomen bij klanten.
Klachten
Op Twitter en Facebook klagen consumenten tevens over niet geleverde bestellingen en een niet-bereikbare klantenservice per telefoon. Via @BCCNL op Twitter beantwoorden diverse medewerkers de vragen van gedupeerden.
Nog steeds niets terug gehoord nadat er mij tot tweemaal toe is beloofd dat de bestelling waar ik met spoed op zat te wachten niet geleverd is.
Ook op mijn mail wordt niet gereageerd.
BCC zelf lijkt wel nog te melden dat er een technische storing is.
Als je kijkt op bijv. klachtenkompas.nl dan zie je dat ze het volgende schrijven : "Momenteel hebben wij te kampen met een hardnekkige technische storing."
Dit werd blijkbaar door iemand van BCC geschreven nog geen twee uur geleden. Ondertussen een dag na het bericht dat de problemen nagenoeg verholpen zouden zijn. De wachttijden als je belt lijken ook nog steeds zeer lang te zijn als je facebook en dergelijken mag geloven.
Hoop voor de klanten dat ze het snel in orde kunnen brengen.
Storing opgelost ? Wij zitten inmiddels 4 weken te wachten op onze nieuwe koelkast, er zijn in totaal 4 verschillende afspraken gemaakt met de BCC dat 'm zouden komen brengen. Net weer te horen gekregen dat ie niet in de vrachtwagen geladen is. Morgenochtend gaan we naar de winkel ons geld terughalen.
Wat ik er uit begrepen heb en eigenlijk niet begrijp is dat er verschillende verhalen worden verteld, plus het feit dat mensen totaal niet beantwoord worden want als iemand een vraag stelt op de facebookpagina met een ordernummer er bij vermeld en krijgt als antwoord "Hallo (.....) heb je misschien een ordernummer voor me ?"dat lijkt me niet helemaal goed.
Ik denk dat er veel meer speelt, dat het bedrijf op de rand van faillsement staat, dat de leveranciers niet meer leveren, de gedachte hebben "Kom maar eens met een order voor 20 wasmchines, betaal dat dan leveren wij". Plus als je als klant wat ik ben om opheldering gaat en aan het eind van de rit door 2 politieagenten hardhandig het pand uit word gezet dat je als Bcc iets te verbergen hebt gezien de reactie van de vestigingsmanager.
https://www.youtube.com/watch?v=oYW6h-ORFLY
Twinkle Magazine ga gerust door met leugenachtige persberichten over te nemen van BCC.
De storing is nog lang niet verholpen. Op de website worden klanten nog steeds niet gewaarschuwd voor de totale chaos.
Nemen jullie straks ook je verantwoordelijkheid als de boel daar wel op de fles gaat en vele duizenden mensen naar hun geld kunnen fluiten?
Dit kon wel eens een negatieve uitstraling hebben op de hele sector.
Ik verwijs jullie graag naar de FB pagina van BCC waar slechts een deel van de reacties te zien zijn, de reacties die niet zijn verwijderd door BCC.
Ik kan begrip opbrengen voor een technische storing, maar dit is bewust de klant besodemieteren.
Je kan nu op de site een artikel bestellen en betalen binnen een minuut en vervolgens wekenlang wachten op het bewuste artikel of je geld.
Niet raar toch dat mensen dan gaan speculeren dat BCC aan de rand van de afgrond staat?
Gewoon open kaart spelen, zorgt voor veel meer begrip.
Een bedrijf dat vorige maand andere toko's kon overnemen zou wel heel slecht management verichten als ze nu zouden omvallen. Peter Pan het wilt niet zeggen dat als BCC slechte zaken verricht dat de concurrent ook zo is? Als er problemen zijn, dan ga je toch als consument elders bestellen. Of zijn ze echt zo goedkoop, dat je nergens anders de volle pond wilt betalen of kan betalen. Zie nu het gevolg.
Beste Ondernemer,
Van deze situatie heb ik inderdaad geleerd dat ik loyaal moet zijn aan sites als bol.com en coolblue die zeer goed staan aangeschreven en vaak net niet de allerlaagste prijs vragen voor een produkt.
BCC zit er meestal net iets onder met hun prijs en was in mijn ogen vroeger een gerenomeerd bedrijf. Daar moet ik nu op terugkomen.
Voor een storing die hardnekkig is zou ik als consument nog wel begrip kunnen opbrengen, echter dat er op de website geen enkele informatie over deze totale chaos is te vinden vind ik stuitend. Ik heb geen enkele mail ontvangen van BCC.
De bestellingen en betalingen stromen binnen en de klanten kunnen aansluiten bij honderden, mogelijk vele duizenden gedupeerden. Dat stoort me.
Mijn vertrouwen en dat van duizenden consumenten is geschaad. Mogelijk heeft dat geen effect op de sector in zijn geheel, maar eerder op de winkels van BCC. Zij kunnen namelijk druk uitoefenen op de directie om open met de klanten te communiceren.
Vriendelijke groet,
PP
Volgens mij is er veel meer aan de hand dan technische storingen. Onze bestelde wasmachine werd gelukkig wel op tijd geleverd (een uitzondering, aan BCC's Facebook-pagina te zien!), en toen ik vroeg aan de medewerkers van BCC hoe het met de storing zat, lachtten zij een beetje sarcastisch en zeiden ze dat er wel veel meer aan de hand was. Wat het is wilden ze niet zeggen, maar naar mijn idee gaat het niet erg goed met BCC..
En dagelijks groeit de lange rij gedupeerden die nietsvermoedend een wasmachine of koelkast bestellen op BCC.nl en betalen met I-deal. Nog steeds geeft deze firma niet thuis en geeft op de website geen enkele waarschuwing omtrent de grote problemen die ze hebben.
Ze sturen de kersverse kopers een mail met leveringsdatum, veelal de volgende dag en leveren NIET!
Even een hypothetische vraag:
Stel dat een bedrijf al een tijdje weet dat de boel op instorten staat, maar ze besluiten nog een poosje te cashen via hun website. Is dit strafbaar en valt dit aan te vechten. Of moeten bij een mogelijk failliessement de mensen vrezen voor hun zuurverdiende centen?
Tevens ben ik benieuwd wie momenteel eerst verantwoordelijke, CIO in Nederland van BCC is?
@Peter Pan
Zoals ik het begrepen heb is het zo dat je als bedrijf dat in de problemen zit niet in alle gevallen zomaar kan stoppen met het aannemen van orders.
Stel het is niet 100% zeker dat het bedrijf het niet gaat redden. Als het vervolgens wel stopt met het aannemen van orders is het ineens wel zeker dat het failliet gaat (er komt dan immers geen geld meer binnen). Schuldeisers kunnen eventueel daarna stellen dat het bedrijf verwijtbaar failliet is gegaan.
@Peter Pan,
Wat Henk hierboven zegt klopt. Als je bedrijf 'wel eens' failliet zou kunnen gaan, dan moet je inderdaad zoveel mogelijk door blijven gaan met je standaard bedrijfsvoering. Je mag dus niet stoppen met het aannemen van orders, maar zelfs niet waarschuwen dat je beter even niet kan bestellen. Als BCC op social media meldt dat het betalingsproblemen heeft en daardoor bepaalde leveranciers niets meer leveren, dan is het dus verwijtbaar.
Sneu voor de consument, want die komt vevrolgens ook nog eens op de laatste plaats wat betreft afhandeling van failisementen, dus dan ben je je geld kwijt.
ik wil weten of ik mijn bestelling nog krijg. Gedacht een mooi vaderdag kodo te hebben maar helaas nog niets ontvangwn
Een update over de stand van zaken bij BCC: http://bit.ly/1IdLgoH
Het is intussen 26 juni en nog steeds niet gehoord of ik ooit mijn air fryer
nog krijg hij is wel betaald.
in filaal Ede ook producten besteld die na 4 weken niet geleverd konden worden. De "refund" actie was inmiddels ook ten einde, maar ik had op de order laten zetten dat het refundbedrag gegeven zou worden. Nadat producten niet geleverd konden worden was BCC Ede niet thuis om tot een oplossing te komen. De filiaalleider Dimitri was in mijn ogen erg klantonvriendelijk en onprofessioneel. Was niet van plan een gelijksoortig product te leveren min het refundbedrag. Gelukkig ben ik wel goed geholpen bij Scheer&Foppen in Ede. Met andere worden: " high price - low service".
Vandaag erg geschrokken van mijn telefoonrekening. Ik heb 4 keer ( met zeer lange wachttijden) de service gebeld over mijn niet geleverde order. De kosten die ik moet betalen hiervoor is â?¬ 7,00. Zo goedkoop is BCC in mijn geval niet. De tijd die ik hier aan kwijt was is in totaal 2 uur. Ik bestel nooit meer iets bij BCC. Jammer.
Zit momenteel al 20 dagen te wachten op levering vaatwasser, geen contact kunnen krijgen met BCC via telefoon, wanneer je ook beld altijd druk,druk,druk.
Voorheen altijd goede ervaring met BCC maar die is nu wel geheel verdwenen.
Als er problemen zijn geef dan de klant informatie en laat ze niet bungelen.
Geukkig nog niet betaald, dus BCC je mag hem houden,