Twinkle | Digital Commerce

BCC: ‘Orderproblemen niets te maken met financiële situatie’

2017-11-09
180101
  • 1:36

De orderproblemen bij BCC zijn geen gevolg van een slechte financiële situatie. Dat vertelt Olger Kistemaker, e-commerce verantwoordelijke bij de elektronicaketen, in een gesprek met Twinkle. ‘Hier zijn we zo transparant mogelijk over.’

BCC heeft sinds begin deze maand problemen met het verwerken van orders vanwege een nieuw logistiek systeem dat geïmplementeerd moest worden. ‘Dit verliep bepaald niet vlekkeloos’, zegt Kistemaker. ‘Het gevolg was dat veel orders niet tijdig geleverd konden worden. Uitermate vervelend voor onze klanten natuurlijk. We hadden in eerste instantie ook de capaciteit niet voor de drukte die ontstond op de klantenservice. Maar we hebben het aantal customer service medewerkers enorm uitgebreid zodat we klanten zoveel mogelijk binnen 24 uur kunnen antwoorden.’

Wegwerken van orders
Vorige week meldde BCC dat de logistieke problemen ‘nagenoeg’ waren verholpen. ‘Het gaat beter’, zegt Kistemaker hierover. ‘Maar een beperkt aantal klanten zal dit nog niet merken, omdat we een voorraadje probleemgevallen moeten wegwerken. De eerste gedupeerden hebben van ons een brief ontvangen met daarin drie opties voor hun bestelling: annuleren, wachten tot het geleverd wordt of de inhoud veranderen. Op dit moment wordt de overgrote meerderheid op tijd uitgestuurd.’

Financiële situatie
Op eerdere berichtgeving over BCC op deze website kwamen veel reacties van ontevreden klanten. Zij zouden geen contact krijgen met de klantenservice van de retailer of horen dat er ‘meer aan de hand’ zou zijn bij BCC. Bij navraag over het laatste zegt Kistemaker: ‘Dat kan ik hard ontkennen. BCC heeft vorig jaar een enorme groei doorgemaakt. Die informatie kun je vinden in de jaarcijfers van ons moederbedrijf Darty. We hebben te kampen met producten die niet leverbaar zijn - maar dit kan altijd gebeuren als de leverancier niet levert - en een storing die daar doorheen kwam. We hebben klanten niet tijdig benaderd, waardoor zij de problemen koppelen aan onze financiële situatie. Eén en één is twee. Maar dit is gelukkig niet het geval.’