Google heeft bevestigd dat er een buy button komt in zijn zoekresultaten. De introductie daarvan laat niet lang meer op zich wachten, aldus chief business officier Omid Kordestani gisteren.
Kordestani benadrukte op de Code Conference dat 90 procent van de consumentenaankopen nog altijd offline plaatsvindt. Google claimt online retailers een handje te helpen met de komst van de koopknop binnen de gesponsorde zoekresultaten; het wil ‘fricties elimineren’.
Checkout binnen Google
De buy button is ‘imminent’ (ophanden), aldus Kordestani gisteren zonder nadere details prijs te geven. The Wall Street Journal meldde twee weken geleden dat de koopknop alleen zichtbaar zal worden in gesponsorde zoekresultaten op mobiele devices. Wie er op klikt, kan een transactie afronden op een checkoutpagina binnen Google. Een bezoek aan de adverterende en leverende webwinkel zou daarmee overbodig worden.
Amazon, Facebook en Twitter
Met de koopknop probeert Google terug te winnen op Amazon, dat door veel Amerikaanse webshoppers wordt gebruikt als startpunt van productzoektochten. Ook andere online giganten uit de VS, Facebook en Twitter, willen met buy buttons transacties faciliteren op hun platform.
Lees ook:
- Google ontwikkelt koopknop in Youtube voor webwinkels (22 mei 2015)
- Google introduceert bestelknop voor maaltijden (8 mei 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google: 'Koopknop komt er snel aan'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.