Twinkle | Digital Commerce

Drogisterij.net vernieuwt mobiele site en app

2017-05-27
180101
  • 1:33

Drogisterij.net heeft zijn mobiele applicatie vernieuwd en een nieuwe mobiele website gelanceerd. ‘Hoewel onze website al mobielvriendelijk was, blijven we innoveren. De mobiele website is nu nog duidelijker, overzichtelijker en gebruiksvriendelijker geworden’, stelt directeur Jaap Santifort.

Een belangrijke verbetering aan de mobiele site is dat de content meedraait als een device wordt geroteerd. Uit het persbericht: ‘De website past zich automatisch aan wanneer je hem horizontaal houdt en wordt dus wat breder. Deze functie is vooral heel handig wanneer er gebruik wordt gemaakt van een tablet. Een andere nieuwe functie die speciaal bedoeld is voor de tablet-gebruikers, is dat het formaat van de mobiele site zich aanpast aan het scherm. Deze nieuwe functies gelden ook voor de Drogisterij.net app.’

Verlanglijstje
Drogisterij.net zegt verder dat ‘alle handige opties van de normale website’ zijn geïntegreerd in de mobiele site en app. Zo kunnen shoppers desgewenst ook op draagbare apparaten producten eerst op een verlanglijstje plaatsen, voor ze in de winkelmand terechtkomen. Het menu met de productcategorieën is aangepast voor mobiel, wat de overzichtelijkheid moet bevorderen.

Cross platform winkelen
Drogisterij.net voerde afgelopen zomer ook een update door van zijn mobiele app, die sindsdien beschikt over een barcodescanner. Ook werd het mogelijk gemaakt om cross platform te winkelen. Ingelogde gebruikers van Drogisterij.net kunnen hun winkelmandje ‘meenemen’ naar andere devices. Wie een product scant en dat op zijn smartphone aan het winkelmandje toevoegt, vindt het later bijvoorbeeld op zijn laptop, desktop of tablet terug.

BB Capital
Drogisterij.net introduceerde in 2011 een mobiele website. Kort daarna volgde een mobiele applicatie. De nummer 81 van de Twinkle100 vierde afgelopen november zijn vijftiende verjaardag. Sinds enkele jaren is de online drogist merendeels in handen van BB Capital. Oprichter Santifort heeft nog altijd een pakket aandelen en de dagelijkse leiding in handen.
 
Lees ook: L’Oreal Paris lanceert mobiele make-uptester met koopoptie (27 maart 2015)