BlueConic is vandaag uitgebreid met nieuwe functionaliteit. Marketeers kunnen voortaan mobiele applicaties personaliseren, is de belofte. 'Nu personalisatie zich niet langer meer beperkt tot websites, kunnen marketeers de customer journey volledig ondersteunen.'
Met de uitbreiding van BlueConic, een online customer engagement oplossing van GX Software, kan iemand die een bestelling in een mobiele applicatie (iOS of Android) niet heeft afgerond bijvoorbeeld later op de desktop worden uitgenodigd om de order alsnog te voltooien.
‘Bedrijven hebben doorgaans een aparte personalisatie tool voor de website en voor de app’, zegt Willem Rossieau, ceo van het softwarebedrijf. ‘Maar voor consumenten zijn apps en websites allerminst gescheiden werelden.’
Profielen
In een promotievideo van BlueConic wordt uitgelegd dat de tool werkt op basis van 'progressieve profielen’. Het programma maakt van elke bezoeker én voor elk kanaal een apart profiel aan op basis van zijn kliks, shares, swipes, locaties en ingevulde formulieren.
Personalisatie
Daarna worden de profielen van de verschillende kanalen samengevoegd, zodat er één profiel ontstaat van een bepaalde bezoeker. Uit de video: ‘BlueConic plaatst deze bezoekers automatisch in relevante segmenten, waardoor u hun een persoonlijke ervaring kunt bieden. Dit betekent dat uw website en apps zich bij iedere klik beter aanpast aan de bezoeker.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
BlueConic brengt gedrag bezoeker mee naar andere kanalen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.