Maryam Dahaman, webshop manager bij Marlies Dekkers, vroeg zich in haar column in Twinkle 3 af hoe je ervoor zorgt dat je contentpagina’s naadloos aansluiten bij je traditionele e-commerce storefront, zonder de customer journey te verstoren. Het antwoord komt van Agnes van den Berg, e-commerce concessions merchandiser bij Hunkemöller.
Bij Hunkemöller weten we als geen ander hoe belangrijk het is om ten eerste de customer journey inzichtelijk te hebben en vervolgens te zorgen dat onze klant deze reis het liefst elk moment van de dag opnieuw wil en kan doorlopen. We werken liever aan een langdurige relatie dan aan een one off. Dit is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Een platte bibliotheek van producten en filters volstaat al lang niet meer. Vanuit het merk wil je natuurlijk inspiratie bieden en een beleving neerzetten. Wij geloven dat dit in de toekomst alleen maar belangrijker wordt. Ook al is elk merk tegenwoordig wel bezig met een vorm van inspiratie, zoals een blog of social sharing, de core blijft altijd het product. Ik geloof dat het product niet náást de merkbeleving staat of ná de inspiratie komt. Het is onderdeel van het complete plaatje. Het grootste belang is om een naadloze overgang te hebben tussen content en commerce en deze op alle devices te bieden. Zorg ervoor dat je klant niet hoeft te zoeken, maar de content direct kan ervaren. Een voorbeeld hiervan is onze sub homepage, één pagina met zowel inspirerende content (blog, video’s, interviews) als shop content (top-3 best verkocht, meest bekeken, directe productpagina’s) waarin een complete shopervaring geboden wordt op alle apparaten. Merchandising, social, blog en marketing komen hierin samen.
Op ieder moment van de funnel, op elk kanaal en op elk device, zal inspirerende content met de meer traditionele storefront overeen moeten komen. Komt de klant via een met campagnemateriaal opgemaakte mail over de nieuwste collectie? Dan is landen op een enkel productgeoriënteerde pagina een no go. Bied de klant inspiratie, maar daarnaast ook altijd een mogelijkheid om te converteren zonder de beleving te verlaten. Met de juiste producten op de juiste plaats en in de juiste context zorg je ervoor dat de combi van content en commerce converteert.
Tenminste, dit geldt voor een merk. Maar hoe zit dit in de wereld van marktplaatsen? Gelden hier dezelfde regels en hoe kun je hetzelfde gevoel overbrengen maar dan voor heel veel verschillende merken?
Agnes van den Berg is e-commerce concessions merchandiser bij Hunkemöller. Haar vraag aan Femke Timmerman, category coordinator strategic alliances bij Wehkamp is: ‘Hoe kun je ervoor zorgen dat je optimaal resultaat haalt uit alle merken op een grote marketplace zonder het belang voor beide “merken” uit het oog te verliezen?’ Haar antwoord leest u in Twinkle 5-2015.
Dit blog verscheen eerder in Twinkle 4-2015.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De core blijft het product
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.