Twinkle | Digital Commerce

Bol.com toont ‘samen gekocht’ op productpagina’s

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:34

Bol.com toont op productpagina’s welke artikelen vaak in combinatie met het bekeken product worden gekocht. Daarmee wil de retailer consumenten nog relevantere suggesties bieden. De optie bestaat naast de items uit ‘anderen bekeken ook’.

‘Vanaf nu bieden we artikelen aan die vaak samen gekocht worden’, schrijft Bol.com in een blogpost. ‘Het blijkt bijvoorbeeld dat veel klanten naast de grasmaaier ook een tuinverlengsnoer kopen. Dit is dus ook interessant voor jou! Want niemand wil er achter komen dat je maar de helft van het grasveld kan maaien omdat het snoer te kort is.’

Twee suggestielijstjes
Het lijstje met ‘vaak samen gekocht’, nu nog aangeduid als ‘bijpassende artikelen’ op productpagina’s, wordt volgens woordvoerster Marjolein Verkerk van Bol.com gemaakt op basis van aankopen die zijn gedaan in combinatie met het artikel waar de consument op zoekt. ‘Het lijstje verschilt regelmatig van “anderen bekeken ook”, omdat deze laatste op basis is van onder andere het zoek- en browsegedrag van onze klanten’, zegt zij tegen Twinkle.

Inspiratie
‘De suggesties “vaak samen gekocht” deelden we al met onze klanten nadat ze een aankoop hadden gedaan’, vertelt Verkerk. ‘Door de informatie nu ook in de winkel te plaatsen, bieden we de inspiratie ook als men nog op zoek is naar het juiste artikel. We gaan de komende weken onderzoeken hoe dit door klanten wordt ontvangen.’

Beautyvideo’s
De Ahold-dochter komt in het kader van inspireren binnenkort ook met how to-videos in de speciaalzaak Mooi & Gezond. Deze films worden door Bol.com zelf geproduceerd, net als de beautyfoto’s binnen de afdeling.

Themawinkels en expertlijstjes
Bol.com probeert zijn klanten sinds twee jaar te inspireren aan de hand van verschillende themawinkels. De eerste hiervan opende in maart 2013 onder de naam Lentekriebels. Hierna volgden onder andere een winkel voor studenten, Moederdag en Vakantie. Ook zet het bedrijf sinds begin dit jaar in op 'expertlijstjes', gemaakt door een geselecteerd team van productcategoriekenners.