Twinkle | Digital Commerce

‘Amazon koopt 3D-pasprogramma Shoefitr’

2017-05-27
180101
  • 1:07

Amazon heeft in stilte Shoefitr gekocht. Dit vijf jaar jonge bedrijf gebruikt een 3D-tool om consumenten digitaal schoenen te laten passen. Geen slechte aanschaf voor de pure player, menen Amerikaanse media.


Shoefitr, eerder al getest door Nordstrom, scant aan de hand van 3D-technologie de binnenkant van het schoeisel. Uit deze scan komen de diverse maten die de schoen heeft, waardoor de consument de vorm van zijn voet kan vergelijken met het product.

Verhuizen
Amazon zou het gehele team van Shoefitr naar zijn kantoor in Seattle willen verhuizen, meldt Techcrunch. De retailer zou de technologie van de startup kunnen gebruiken voor de verkoop van schoenen op zijn eigen platform. Deze afdeling binnen Amazon.com heeft namelijk nog geen tool om te virtueel te passen.

Zappos
Ook kan Amazon dochterbedrijf Zappos laten profiteren van de nieuwe aanwinst. Deze webshop helpt klanten al zeer nauwkeurig een gezocht product te vinden; met de dienst Ask Zappos zoekt de retailer de exacte schoen, binnen én buiten de eigen website. ‘Een gevonden item dat bijna hetzelfde is als het gezochte product is niet genoeg’, beschreef Zappos Labs-directeur Will Young de dienst bij de lancering in augustus 2014. Met Shoefitr kan de klant meteen zien of een gevonden schoen ook echt past.