Zappos helpt consumenten exact te vinden wat zij zoeken met een digitale persoonlijke assistent. Die kijkt niet alleen op Zappos.com, maar ook op externe sites om het precieze artikel te vinden.
‘Een gevonden item dat bijna hetzelfde is als het gezochte product is niet genoeg’, beschrijft Zappos Labs-directeur Will Young de nieuwe dienst volgens Cnet. ‘Daarvoor kunnen zij ook zoeken in Google Image search.’ Zappos wil de consument het exacte product tonen dat de consument in gedachte heeft en aan de e-retailer heeft gemaild, gesmst, of gestuurd op Instagram via #AskZappos. Daarnaast biedt de schoenretailer gerelateerde opties.
Productherkenning
AskZappos, zoals de service heet, wordt momenteel getest door een kleine groep medewerkers van Zappos Labs, de onderzoekstak van de Amazon-dochter. De producten worden nu nog door het personeel zelf gezocht, ook op de sites van concurrenten van Zappos. Het bedrijf werkt momenteel aan productherkenningsoftware waarmee het zoekproces geautomatiseerd wordt.
Medewerkers met passie
Zappos staat bekend om de sterke focus op customer service en zijn interne bedrijfsstructuur. De online retailer werkt zonder functietitels en neemt alleen personeel aan dat ‘genoeg passie’ heeft voor Zappos. Om nieuwe medewerkers aan te nemen lanceerde het bedrijf in mei het platform Zappos Insiders, waarop sollicitanten spreken met bestaande medewerkers, zodat zij ‘een band met elkaar op kunnen bouwen'. Aan de hand van die gesprekken worden geschikte kandidaten aan een passende baan gekoppeld.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zappos helpt exacte product te vinden met personal assistent
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.